I första hand erbjuder vi betalning av din försäkringspremie via autogiro. För att vi ska kunna debitera dig behöver du lämna ett medgivande som ger oss rätt att dra pengar från ditt konto. Vi gör en dragning den 28:e varje månad. Viktigt att tänka på är att försäkringstagaren måste stå som ägare av det konto pengarna ska dras ifrån.
Med BankID eller E-legitimation kan du fylla i ett autogiromedgivande direkt via länken nedan. Om du inte har tillgång till det kan du skriva ut blanketten själv och posta den till oss alternativt kan du ringa kundservice på 08-506 920 70 för att få blanketten hemskickad.
Om vi inte får in ett autogiromedgivande från dig kommer du automatiskt att läggas upp på kvartalsfaktura och du kommer därmed att debiteras för tre månaders premier. Om medgivande inte lämnas i samband med tillfället för tecknande av försäkring utan vid en senare tidspunkt kan det hända att en faktura skickas ut p.g.a. våra faktureringsprocesser. Du behöver då betala första kvartalsfakturan och autogirodragningarna sätter då igång först nästa betalningsperiod.
Önskar du att betala via halvårs- eller helårsfaktura eller om du har du frågor kring våra betalmetoder ber vi dig kontakta vår kundservice. Du kan läsa mer om betalning av din försäkringspremie här .